Adequació LOPD

Necessites una consultoria per la LOPD?

Què és la LOPD?

La Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD) i el Reglament de Mesures de Seguretat dels fitxers automatitzats amb dades personals són les disposicions bàsiques d’obligat compliment per a totes les empreses i professionals que, en el desenvolupament de la seva activitat, tractin dades de caràcter personal.

D’una banda, la LOPD és la que estableix les obligacions relatives a la recollida de les dades, consentiment, emmagatzematge, conservació, ús, dades especialment protegides, comunicació o cessió d’aquestes.

D’altra banda, el Reglament és l’encarregat d’establir les mesures que s’han d’adoptar obligatòriament per garantir la seguretat respecte als fitxers automatitzats, els centres de tractament, locals, equips, sistemes, programes i les persones que intervinguin en el tractament dels dades de caràcter personal.

Adequació a la LOPD

Oferim una solució integral d’adequació a la LOPD, proporcionant un servei adaptat a les necessitats de cada client, formació, seguiment, auditoria anual i, per tant, la màxima garantia d’una veritable adaptació. Si vols adaptar-te a la LOPD o necessites que et facin una consultoria LOPD a Lleida, contacta amb HST.

 

Obligacions legals

La LOPD, al seu torn, estableix una sèrie d’obligacions legals a les quals han de fer front els empresaris i que podem resumir en quatre:

Notificació dels fitxers de dades a l’APD: els empresaris han de registrar les seves bases de dades a l’Agència, de manera que aquesta tingui coneixement sobre tots ells.

Adopció de les mesures de seguretat  respecte dels fitxers automatitzats: es tracta de l’establiment de còpies de seguretat, programes antivirus, tancament de ports, per tal d’aconseguir la major protecció possible.

Document de seguretat: crear un document de seguretat on es parla de les mesures que prendrà l’empresa sobre tots els fitxers i bases de dades de la companyia, per aconseguir que passi el que passi mai es perdran aquests arxius.El document de seguretat també conté altra documentació relacionada amb la LOPD.

Contractes i clàusules: és la documentació legal que l’empresa ha de tenir, signada amb clients i proveïdors, entre altres, que disposa les condicions d’ús de les dades facilitades pels mateixos.

 

Raons per  adequar-se a la LOPD

Obligatorietat
Totes les empreses que realitzin tractament de dades personals han de complir amb el que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de caràcter personal.

Evitar sancions per incompliment
L’incompliment de la Llei de Protecció de Dades comporta sancions que, en funció a la gravetat de la infracció, poden oscil.lar entre els 600 € i els 600.000 € de multa

Millorar la imatge de marca de l’empresa
L’adaptació i compliment de la LOPD aporta a les empreses una imatge de professionalitat i rigor que és gratament valorada i percebuda tant pels teus clients com pels teus proveïdors, ja que els transmet serietat i confiança.

Incrementar la seguretat dels sistemes de treball
Mitjançant les auditories, que es realitzen periòdicament, l’empresa pot conèixer el grau de seguretat i eficiència que tenen els seus sistemes, així com totes aquelles possibles incidències que poden produir la pèrdua i /o vulneració de dades.

La normativa actual de protecció de dades imposa una gran quantitat de requisits d’obligat compliment. Això exigeix una atenció continuada per aconseguir un compliment òptim i evitar la imposició de sancions.

La majoria de les empreses creuen que amb la inscripció de fitxers en l’AEPD i l’elaboració del Document de Seguretat ja estan complint en la LOPD. Res més lluny de la realitat. Avui dia qualsevol entitat que prengui una decisió del tipus que sigui té conseqüències en matèria de protecció de dades.

Confia'ns l'adequació i manteniment de la LOPD de la teva empresa i dedica't tranquil·lament als teus negocis.

  • Anàlisis de les dades i diagnòstic
  • Inscripció de fitxers
  • Document de Seguretat
  • Formació i concienciació del personal
  • Seguiment i auditories


    Tractem les dades que ens facilita amb la finalitat de donar resposta a la consulta sobre els nostres productes i serveis per qualsevol mitjà (postal, email o telèfon). Les dades proporcionades es conservaràn mentres no ho soliciteu i no es cediran a tercers, excepte en els casos que s’hagi de fer per una obligació legal. Vostè te dret a obtenir confirmació sobre si a HST estem tractant les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o solicitar la supressió quan ja no siguin necessàries per les finalitats que van ser recollides.


    Desitja rebre comunicats de marketing de HST per correu electrònic i entenent que les seves dades personals es tractaran com la política de privacitat


     

     

    Potser estaves buscant:

    Adequació LOPD Lleida, Consultoria LOPD Lleida, Auditoria LOPD Lleida, Adaptar LOPD Lleida, revisió LOPD Lleida