Treballa desde casa teva
Vacant de Tècnic informàtic Junior a Lleida
Recomanacions per evitar ciberatacs durant el coronavirus
Els ciberatacants estan aprofitant la preocupació pel coronavirus per a realitzar campanyes de phishing i malware que acaben per afectar els clients en línia i de les companyies amb presència digital. Aquestes són les recomanacions de cxLoyalty per protegir-se de ciberatacs relacionats amb la pandèmia.
Segons l’informe Cybercrime SOS research, que signa cxLoyalty, realitzat en tretze països, el 55% dels enquestats no sabeu que puguin prevenir un delicte cibernètic i el 50% no confien en poder detectar-los.
Per això, l’especialista en solucions de fidelització i customer engagement ha reunit vuit recomanacions que els clients haurien de seguir per mantenir fora de perill davant els delinqüents i estafadors digitals. Aquests consells són:
- Rebutjar correus electrònics no sol·licitats: si no s’estava esperant emails relacionats amb el Coronavirus, és recomanable no obrir-los ni prémer cap dels seus enllaços.
- Verificar el nom i l’adreça de correu electrònic del remitent: un remitent pot posar qualsevol nom en el camp “De”. Convé verificar sempre el nom de l’emissor i la seva direcció.
- Fer atenció als errors ortogràfics i gramaticals: no passa sempre, però molts dels ciberatacs per correu electrònic contenen errors d’ortografia i gramàtica en castellà, per això convé prestar atenció a ells.
- Revisar la URL abans de fer clic sobre l’enllaç: l’URL pot donar pistes del tipus de web cap a on dirigeix. Per exemple, si no està associada amb l’organització que presumptament ha enviat el correu electrònic, hi ha una alta probabilitat que es tracta de phishing o malware.
- En cas de dubte, no facilitar dades personals: no s’han de facilitar les dades personals en webs sospitoses. No hi ha cap motiu perquè les webs que suposadament són de divulgació o conscienciació de la pandèmia sol·licitin a l’usuari dades personals.
- Actuar ràpid si hi ha hagut risc de ciberseguretat: si es creu que la contrasenya ha pogut quedar compromesa, convé canviar-la el més aviat possible.
- Utilitzar diferents contrasenyes: si s’han fet amb una contrasenya, els ciberdelinqüents intentaran utilitzar-la en múltiples portals i serveis web. Tenir contrasenyes diferents reduirà les seves possibilitats de causar més mal.
- Implementar l’autenticació de dos factors (2FA): es tracta d’una mesura addicional de ciberseguretat per garantir que les persones que accedeixen a un compte en línia siguin qui diuen ser. Per això, a més de l’usuari i la contrasenya inicials, la plataforma o el servei web exigirà altra informació que pot consistir en un codi que s’envia a l’usuari per SMS o una pregunta prèviament fixada per aquest.
A HST vetllem per la seguretat informàtica dels nostres clients. Si tens dubtes o necessites assessorament sobre seguretat informàtica, contacta amb nosaltres.