seguretat informatica
Seguretat informàtica: Creus que la teva empresa està segura?
11/02/2019
control horari
Nova obligació de registrar la jornada laboral
20/03/2019
Mostrat tot

La importància de tenir presència a internet per una Pime

marketing online

El passat mes de gener de 2019 a la revista Magazine Lleida, la responsable de marqueting d’HST,  l’Eva Cullerés, va publicar un article sobre l’important que és tenir presència a internet avui en dia, i més, si tens un negoci.

Et pots descarregar aquí l’article en publicat en pdf.

 

Tenir presència a Internet és vital per a qualsevol empresa, no importa la mida. Si una PIME no es troba a Internet, és molt probable que perdi competitivitat.


Avui en dia, la gent sol recórrer a Internet per obtenir informació sobre negocis i productes, ja sigui que estiguin comprant en línia o simplement buscant l’adreça física o el número de telèfon d’una empresa. Tenir presència a Internet és un dels actius més importants de qualsevol negoci, no només per compartir informació, sinó per construir credibilitat.

Els consumidors busquen connectar amb les empreses més que mai, i establir presència a Internet a través d’un lloc web, blog o canals socials proporciona una gran manera de complir aquesta demanda del mercat. Però encara hi ha moltes petites i mitjanes empreses (PIMES) que no tenen presència en línia i desconeixen els beneficis de tenir-ne.

 

Punts essencials de la presència a internet d’una Pime, el pla de Marketing digital:

  • Definir una estratègia online adequada
  • Atreure usuaris al nostre lloc web
  • Convertir els usuaris en clients
  • Seguiment, ànalisis i millora continuada

Web

Disseny web: ha de ser amigable per a l’usuari en colors i estils, així com incloure continguts d’alta qualitat per donar una imatge professional al teu negoci. És important que tots els elements d’informació, imatge i contingut es trobin en el lloc correcte dins de l’estructura del lloc web, enfocat a que els usuaris trobin crides a l’acció, la informació correcta i actualitzada i puguin navegar fàcilment. Tots els elements d’un lloc web professional han de fomentar la generació de contactes i / o vendes.e

Llocs web per mòbils: més del 65% de les cerques es realitzen des de telèfons mòbils, els quals són l’eina bàsica d’accés a Internet per als usuaris. Un lloc web professional ha d’estar dissenyat per navegar correctament en mòbils, tauletes i qualsevol dispositiu. És el que s’anomena Web Responsive.

Disseny web professional: definitivament, un lloc web professional sempre estarà dissenyat per una empresa experta, que compleixi tots els punts anteriorment exposats. Cercar algú que ho faci per tu a un preu accessible i amb excel·lents resultats, és una tasca a realitzar quan pensis en tenir presència a Internet o millorar la que ja tens. És millor deixar-ho en mans d’experts.

Posicionament Seo

 

Optimització en Cercadors: per les sigles en anglès, SEO és l’optimització que té un lloc web per aparèixer en els resultats de recerca dels principals cercadors com Google, Yahoo, Bing, etc. Un lloc web professional ha d’estar optimitzat perquè el trobin tots els usuaris que busquen el relacionat amb el negoci, començant per la marca.

Tohtom vol sortir en les primeres posicions de Google quan es fan cerques per internet.  Si no ens troben, no ens veuen, llavors, no “existim”. No és un procès immediat, cal estudiar les teves paraules clau, definir bé els textos, estudiar la competència, etc. Per això és un treball que es recomana de fer bé quan s’engega una projecte web. Sortir els primers no és fàcil, depèn molt de la nostra competència. Paral·lelament, si volem resultats ràpids, tenim l’opció d’anunciar-nos per Google Ads (Adwords) i pagar per cada click al nostre anunci.

marqueting online

Google Ads

És la publicitat per pagament per click més efectiva a internet. Es creen campanyes i diferents anuncis que s’aniran publicant aleatòriament segons les paraules claus definides. Si tenim pressupost destinat a publicitat per internet, Google Ads és el més indicat.

 

Mail Marketing

És l’ús del correu electrònic per a realitzar comunicacions de màrqueting directe, que generalment consisteixen en campanyes comercials o newsletter per a la captació de clients o accions de fidelització. Per fer aquests enviaments, s’utilitzen plataformes com Mailchimp o Mailrelay, que cumpleixen amb l’escut de privacitat pel tema de protecció de dades.

 

Xarxes socials

Cal analitzar la presència del teu negoci a les Xarxes Socials i a quines. El principal objectiu és promocionar la marca o negoci i interaccionar  amb els usuaris. Les Xarxes Socials són el mitjà que permet crear enllaços de confiança amb l’usuari, així com captar i fidelitzar clients. A nivell empresarial, cal destacar Linkedin i Google My Business, tot i que dependrà del perfil del nostre client potencial. A través de les xarxes socials també es pot fer publicitat de pagament.

Destacar també la publicitat en xarxes socials, molt efectiva si volem resultats immediats i on la competència en posicionament orgànic és molt elevada.

Anàlisis de seguiment

Existeixen eines de seguiment de resultats. La més coneguda és Google Analytics, que ens permet buscar i analitzar les visites a la nostra web. Cada plataforma online té la seva eina de medició. De totes les accions comercials que faci la nostra empresa, hem de poder medir els resultats, el retorn de la inversió (ROI) i d’aquí extreure conclusions.

 

Si tens un negoci i no tens presència a Internet, o si ja hi ets però no d’una manera professional, el nostre consell és que inverteixis en tenir Presència Digital Professional com a primer pas. Com a segona fase, cal implementar  una estratègia adequada de publicitat en cercadors que et porti clients potencials al teu negoci de forma ràpida i adequada.

 

A HST t’ajudem a aconseguir els teus objectius assessorant-te i proveint-te dels millors serveis i solucions tecnològiques així com oferir solucions per ajudar-te a ser més competitiu mitjançant Internet. Per això ens encarreguem de portar a terme projectes de forma totalment integral, des de la definició de l’estratègia, la conceptualització i el disseny, el desenvolupament,  i el pla de marketing online, tot això sempre enfocat a la consecució dels objectius del negoci dels nostres clients.

T’ajudem a  millorar la web actual i els resultats de la mateixa mitjançant els serveis de Seo, Google Ads,  Facebook Ads, Mail marketing, …

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies